W ubiegłym roku organizacje otrzymały wiele nowych zadań do realizacji w związku z wprowadzonym unijnym rozporządzeniem RODO. Nowością w firmach jest tworzenie stanowisk związanych z ochroną przetwarzania danych osobowych. Wiele wskazuje na to, że zapotrzebowanie na inspektorów nie będzie słabło, ponieważ po wejściu w życie nowych przepisów, firmy wciąż potrzebują wsparcia w dostosowywaniu wewnętrznych procesów i procedur.
W przygotowanym przez firmę Hays zestawieniu najbardziej perspektywicznych zawodów, w których w 2019 r. najłatwiej będzie znaleźć pracę, Inspektor Ochrony Danych jest na 6. miejscu.
Celem szkolenia jest przekazanie kompleksowej wiedzy niezbędnej przyszłym Inspektorom Ochrony Danych w pełnieniu swojej funkcji, obejmującej w szczególności części:
I – Uzyskanie wiedzy jak realizować zadania i obowiązki IOD, status oraz niezależność Inspektora. Ponadto omówienie wybranych tematów: przekazywanie danych poza EOG, RODO w grupie kapitałowej, przygotowanie się do kontroli UODO.
II – Szacowanie ryzyka oraz organizacja procesu oceny skutków dla ochrony danych (DPIA). Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – bezpieczeństwo danych osobowych (cyberbezpieczeństwo, hakerzy, zasady szacowania ryzyka i mechanizmy kontrolne).
Uzyskanie wiedzy jak realizować zadania przypisane IOD, umiejętność szacowania ryzyka, umiejętność rozwiązywania problemów związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Po jego zakończeniu uczestnik:
Kurs skierowany jest do:
9.00 – 10.00 WPROWADZENIE DO TEMATYKI KONFERENCJI
10.00 – 14.00 WYKONYWANIE ZADAŃ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH (IOD)
14.00 – 17.00 WYBRANE ZAGADNIENIA
9.00 – 11.00 PODEJŚCIE OPARTE NA RYZYKU – RISK BASED APPROACH W RODO
11.00 -13.00 DATA PROTECTION IMPACT ASSESSMENT
13.00- 15.00 ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI
15.00 – 16.30 ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI
16.30 – 17.00 Podsumowanie Warsztatu. Test. Wręczenie certyfikatów
Posiada ponad 15 lat doświadczenia w prowadzeniu złożonych projektów dla międzynarodowych organizacji z sektora finansowego, telekomunikacyjnego i farmaceutycznego. Jest doradcą w obszarach wytwarzania oprogramowania, zarządzania ryzykiem, organizacji i wdrażania procesów GRC (Governance, Risk and Compliance), budowy hurtowni danych, analiz Big Data/Business Intelligence oraz Architektury Systemów IT.
Z sukcesem prowadził projekty wdrożenia systemów Revenue Assurance, hurtowni danych (w Polsce i za granicą), a także programy usprawniające organizację projektową w oparciu o Project Management Office, czy też zwiększające poziom dojrzałości i konkurencyjności przedsiębiorstw (CMM).
Prelegent na polskich i międzynarodowych konferencjach dotyczących branży ubezpieczeniowej, bezpieczeństwa informatycznego, zarządzania ryzykiem oraz systemów klasy BI. Posiada Certyfikat PMP (organizacji PMI) oraz certyfikaty CRISC i CISM (organizacji ISACA). Jest absolwentem Wojskowej Akademii Technicznej (Cybernetyka), Szkoły Głównej Handlowej (Zarządzanie) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (MBA).
Prezes firmy TG Doradztwo i Zarządzanie świadczącej usługi dla podmiotów rynkowych w zakresie wdrożenia nowych przepisów o ochronie danych osobowych, audytu powdrożeniowego oraz pomoc w przygotowaniu firm do uzyskania certyfikacji. Prowadzi szkolenia dla firm i szeroko pojętych organizacji gospodarczych w zakresie ochrony danych osobowych oraz warsztaty dla Inspektorów Ochrony Danych
Manager z ponad 30-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym 20-letnim stażem na wysokich stanowiskach kierowniczych w instytucjach finansowych, tj. banki i firmy ubezpieczeniowe. Od 1998 do 2009 była w zarządach zakładów ubezpieczeń majątkowych i życiowych. Z sukcesem kierowała projektami takimi jak organizacja od podstaw nowych firm ubezpieczeniowych czy fuzja zakładów ubezpieczeń na życie.
Dlatego prowadzona od 2010 r. firma TG-Doradztwo i Zarządzanie wyspecjalizowała się w doradztwie dla sektora ubezpieczeniowego oraz firm IT. Obecnie zakres działań został rozszerzony również na inne branże i aktualne dla klientów tematy. Teresa Grabowska współpracuje z wyższą uczelnią, prowadzi wykłady, seminaria oraz publikuje artykuły w prasie branżowej.
Radca prawny, były wieloletni Dyrektor Departamentu Inspekcji w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Inspektor Ochrony Danych. Ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz aplikację prokuratorską.
Inspektor Ochrony Danych, szef Zespołu Ochrony Danych Osobowych w Grupie Kapitałowej Vienna Insurance Group w Polsce. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku prawo oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne.
Ukończył roczny kurs prawa amerykańskiego organizowany przez WPIA UW oraz Univeristy of Florida Fredric G.Levin Collage of Law, a także studia podyplomowe z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek grupy ds. wdrożenia RODO Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Usługa finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolniona z podatku VAT
Teresa Grabowska
e-mail: biuro.tg.doradztwo@gmail.com
nr tel. 604 171 771
Assurance Service for Management Systems Sp. z o.o.
tel/fax: +48 (12)296 52 86
e-mail: biuro@asms.com.pl
Adres:
ul. Kalwaryjska 69
30 – 504 Kraków
KRS: 0000403114 Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał Zakładowy:
20 000 PLN
NIP: 679-30-77-962
W ramach ochrony prywatności osób biorących udział w szkoleniach oraz projektach doradczych realizowanych przez naszą firmę pragniemy poinformować:
Administratorem to znaczy podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest:
Assurance Service for Management Systems Sp. z o.o.
Z siedzibą w Krakowie przy ulicy Kalwaryjskiej 69
Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest realizacja usług szkoleniowych i doradczych oraz czynności związanych z ewentualnym przygotowaniem ofert na powyższe usługi.
Podstawą prawną przetwarzania danych w ramach realizacji powyższego celu jest wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art.6.ust.1 punkt b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych).
W przypadku usług dofinansowanych ze środków UE Pani/Pana dane są przekazywane do instytucji zarządzającej programem dofinansowania. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynosi 3 lata lub w przypadku usług dofinansowanych ze środków UE, zgodnie z regulaminem dofinansowania.
W tym czasie ma Pani/Pan prawo do:
Jeżeli uzna Pani/Pan, że dane osobowe są przetwarzane w sposób niewłaściwy lub niezgodny z celem podanym powyżej, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi odnośnie ich przetwarzania do organu nadzorczego (UODO).
Informujemy również, iż konsekwencją odmowy podania danych będzie brak możliwości realizacji usługi.